همنشین تو کیست؟

ای برادر!، اگر رهرو هستی پس رهرو سلف صالح ما باش؛ آنانیکه مقال های بس نیکو و پسندیده در طلب علم بجا ماندند که از هیج کس پوشیده نیست، بگونه مقال عبدالله بن مبارک امیر المومنین در حدیث عالم مجاهد که عمر مبارک خویش را با جهاد به پایان رسانید زندگی اش در حالی خاتمه

ای برادر!، اگر رهرو هستی پس رهرو سلف صالح ما باش؛ آنانیکه مقال های بس نیکو و پسندیده در طلب علم بجا ماندند که از هیج کس پوشیده نیست، بگونه مقال عبدالله بن مبارک امیر المومنین در حدیث عالم مجاهد که عمر مبارک خویش را با جهاد به پایان رسانید زندگی اش در حالی خاتمه یافت که وی در راه الله در جهاد بود.

برخی ایشان را مورد عتاب و سرزنش قرار دادند که بیشتر در خانه نشسته هستی ایا احساس تنهایی نمیکنی؟ در پاسخ گفت:چطور احساس تنهایی کنم در حالی که با پیامبر صل الله علیه وسلم، صحابه کرام و تابعین هستم،‌ به آثار و کتاب های شان نگاه میکنم. همراه شما چه گنم؟!

شما مردم غیبت میکنید و …(تا به اخر حکایت)

 پس ای برادر مجاهد!

خود را از لذت قران کریم، هم نشینی همه روزه با پیامبر صلی الله علیه وسلم نگاه کردن در اقوال علما و استفاده از ان در اوقات فراغت محروم نگردان. توباید همت والا داشته باشی که کسی مانع  رسیدن تو به آن نشود تا  آنکه   به مراتب عالی برسی…

چنان که شاعر گفته ما همنشین هایی داریم که از سخنان شان خسته نمیشویم، از علم خود و معلومات گذشته گان ما را مستفید میسازند؛ بدون اینکه آزمایش و فتنه ای و یا ترسی از همشنینی بد وجود داشته باشد. انها هم نشین های بزررگ و ارزشمندی هستند که از عقب و جلو از انها هیچ ضرری به ما نمی رسید.

به الله جل جلاله نیایش میکنیم ما را از زمره کسانی قرار دهد که سخنان را شنیده و از بهترین ان پیروی میکنند، انها کسانی اند که الله جل جلاله هدایت شان کرده و انان صاحبان خرد میباشند.  

Sultani Admin
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Latest Posts

Top Authors

Most Commented

Featured Videos