روسلان میرزایف: با روی کار آمدن حکومت “جدید” در افغانستان، مسایل امنیتی در جهت مثبت تغییر یافته است

دهمین کنفرانس بین‌المللی علمی-عملی میان اعضای “سازمان همکاری شانگ‌های” (SCO) و ناظران در زمینه مبارزه علیه تروریسم بین‌المللی و افراط گرایی، دومین کنفرانس سازمان کشورهای مستقل در خصوص مبارزه با تروریسم در تاریخ 4 سپتامبر سال جاری در شهر تاشکند برگزار شد.در این کنفرانس آقای روسلان میرزایف، مدیر کمیته اجرایی مرکز ضد تروریسم منطقوی “سازمان


دهمین کنفرانس بین‌المللی علمی-عملی میان اعضای “سازمان همکاری شانگ‌های” (SCO) و ناظران در زمینه مبارزه علیه تروریسم بین‌المللی و افراط گرایی، دومین کنفرانس سازمان کشورهای مستقل در خصوص مبارزه با تروریسم در تاریخ 4 سپتامبر سال جاری در شهر تاشکند برگزار شد.
در این کنفرانس آقای روسلان میرزایف، مدیر کمیته اجرایی مرکز ضد تروریسم منطقوی “سازمان همکاری شانگهای” گفت: در حال حاضر در فرآیندهای به سرعت در حال تغییر وضعیت ژئوپلیتیک، چالش‌های جدیدی وجود دارد که حاکمیت و امنیت کشورهای عضو سازمان و سایر کشورها را تهدید می‌کند و این تهدیدات عمدتاً ناشی از داعش و سایر سازمان‌های تروریستی است.
آقای روسلان افزود، با روی کار آمدن آمدن حکومت “جدید” در افغانستان، مسایل امنیتی در جهت مثبت تغییر یافته است، تلاش‌های جدی از سوی حکومت جدید در این زمینه ادامه داشته و تمامی مناطق تحت کنترول بوده و آنها در حال تغییر هستند. وی همچنان علاوه کرد، این روندها قطعاً جریان مثبتی برای منافع نه تنها افغانستان، بلکه کشورهای منطقه بوده و باید از سوی کشورهای ذینفع حمایت کامل صورت گیرد.
در ادامه آقای یویگنی سیسایف، رئیس مرکز ضد تروریسم کشورهای مستقل مشترک المنافع سخنرانی نموده گفت: حکومت کنونی افغانستان کارهای گسترده‌ای جهت تامین امنیت، صلح و ثبات در کشور حال انجام بوده و اقداماتی با هدف جلوگیری از ورود شبه نظامیان خارجی در کشور با ایجاد کنترل مرزها روی دست گرفته شده است.
با این حال تاکید شد که تهدیدات ناشی از گروه داعش بسیار زیاد است، آنها با به کارگیری گسترده و اغواگری در میان مردم محلی هنوز فعالیت داشته و اقدامات خود را علیه نظام و تلاش آنها برای تشدید نژادی، مذهبی و درگیری‌های قومی متوقف نشده است.
همچنان تاکید شد که شهروندان کشورهای عضو سازمان و منطقه در میان جنگجویان داعش زیاد است و نیاز است که کشورهای عضو با اتحاد و همبستگی برای مبارزه با این چالش سازماندهی شوند.

Sultani Admin
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Latest Posts

Top Authors

Most Commented

Featured Videos